FANDOM

Ashmore Corp. International, 1895 yılında Ebenezer Ashmore tarafından Boston'da kurulan bir anonim şirkettir.

Kuruluş ve Tarih

Ebenezer Ashmore, Ashmore ailesinin uzun zamandır sahip olduğu bir tekstil üretici firması olan Ashmore Textile & Dressing firmasını Ashmore Corp.'a dönüştürmüştür. Özellikle hisse ticaretiyle ilgilenen bir firma olsa da tekstil ve giyim branşındaki faaliyetler hiçbir zaman sona ermemiştir ve Philadelphia'da bulunan şubeleri sadece kıyafet üretimiyle ilgilidir.

Yakın zamanda büyüyüp, Clarence Charlett ve Joseph Erwin gibi önemli iş adamlarının yatırımlarıyla kısa zamanda uluslararası alanda da yükselmiştir. 1914 yılında Ebenezer oğlu Chadwell'ı Londra'ya gönderip orada Ashmore Corp.'un İngiltere'deki şubesini kurmasını görev vermiştir. Ağabeyleri de New York, Washington ve Chicago'da bulunan şubelerle ilgilenmeye başlamıştır.

1926 yılında Ebenezer emekli olup, şirketin yönetimini en büyük kızı İris'e bırakmıştır. İris Ashmore, şirketi iyi yönetmiş ve 1929 Wall Street İflasına kadar firmanın hep yükselmesini ve büyümesini sağlamıştır. 1941'e kadar süren Dünya Ekonomik Bunalımında firma 5 yıllığına iflas etmiştir. Ashmorelar New York ve Chicago borsalarından çekilip, sadece Boston'da faaliyetlerini sürdürmüşlerdir. İris 1943'e, şirket yeniden kazanç getirmeye başlayana kadar, firma için büyük fedakarlıklar vermiş ama krizi atlatmayı başarmıştır. İngiltere şubesi bulanımı atlatamamış, Chadwell Amerika'ya geri dönmüştür.

İris, 1945'de şirketi oğlu Liam'a bırakmıştır. Liam Boston'daki merkezi yönetirken, Kenneth Ashmore yeniden Wall Street'da bir şube açmıştır. Kısa zaman sonra Chicago'daki borsada da yeniden başarılı olmuşlardır.

1963'de Mary Ashmore aracılığıyla Londra, Brüksel ve Lizbon borsalarında yükselmişlerdir.

Liam, 1979 yılına emekli olarak, firmanın yönetimi Sebastian Ashmore'a geçmiştir. Nick Ashmore da New York'ta, Wall Street'da görev yapmıştır.

1995 yılında Sebastian Ashmore'un akciğer kanseri hastası olduğu teşhis edilir ve dinlenmesi ve Ashmore Corp.'daki pozisyonunu en büyük oğlu Christopher Ashmore'a bırakması gerektiği anlaşılır.

Christopher firmadaki işini iyi yapmaya ve babasını gururlandırmak için her şeyi yapar. 8 yıl boyunca yönetici olarak iyi bir iş yaptıktan sonra, 2003 yılında firmaya büyük bir para cezası ve borsa dünyasındaki iyi itibarlarını mal oldukları sahtelenmiş önemli bir dosya ortaya çıkar. Sebastian bu fiyasko yüzünden oğlunu hiçbir zaman affedemez ve ikinci oğlu Charles'ı Ashmore Corp.'un sonraki müdürü olarak yerleştirir.

Başkanlar

  1. Ebenezer Ashmore (1895 - 1926)
  2. İris Ashmore (1926 - 1945)
  3. Liam Ashmore (1945 - 1979)
  4. Sebastian I Ashmore (1979 - 1995)
  5. Christopher Ashmore (1995 - 2003)
  6. Charles Ashmore (2003-2014)
  7. Christopher Ashmore (2014 - )

Genel Kurul Üyeleri

Aşağıda, belirtilen tarihi genel kurul üyeleri sıralanmıştır.

Günümüzdeki belirtilen genel kurul üyeleri böyledir:

Güncel Olaylar

Kısım 1: Sosyeteye Giriş

Ashmore Corp.'un başkanı, kitabın başlangıcında Charles Ashmore'dur. Birinci kısımda şirket hakkında başka belirtmeler yoktur.

Also on FANDOM

Random Wiki